نماد زیورآلات مار
نوشته شده توسط : حسین

نماد زیورآلات مار

مار موجودی بسیار قدرتمند است که در ادبیات و هنر و مذهب نیز ارجاعات متعددی دارد،اما این موجود در جواهرات نیز حضور پر رنگی در چند سال اخیر پیدا کرده و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد،بسیاری از مردم نماد مار را مساوی با شر میدانند اما مار دارای معانی مثبت زیادی است.اگر از جواهرات مار استفاده میکنید و یا قصد استفاده از آن را دارید بهتر است معنی آن را بدانید.

اگر چه بیشتر مارها در سراسر جهان سمی نیستند اما بازهم همگی آنها ذاتی شکارچی دارند،در واقع، آنها درست در بالای زنجیره غذایی خود قرار دارند.مارها زندگی می کنند تا پستانداران کوچک و سایر حیوانات را به یک میان وعده خوشمزه تبدیل کنند. از این رو، اگر جواهرات مار بپوشید، معنایی که آگاهانه یا ناآگاهانه بیان می کنید، خطر، تسلط و برتری است. همین معانی را می‌توان در مدوسا گوردون، زنی زیبا با موهای مار یافت که هر کسی را که جرات داشت به او نگاه کند را به سنگ تبدیل کرد.

نماد زیورآلات مار

مارها برای زنده ماندن و رشد دائماً سلول های پوستی جدید تولید می کنند و باید سلول های قدیمی را از بین ببرند. در حالی که انسان به طور مداوم سلول های پوستی خود را به مقدار کم می ریزد، مارها این کار را به صورت پیوسته و از طریق پوست اندازی انجام می دهند.در این زمینه، مار نمایانگر تغییر، شفا و تولد دوباره است. همانطور که یک مار پوست خود را می ریزد، ما نیز باید بدن و ذهن خود را تغییر دهیم تا بیشتر زندگی کنیم.

در عین حال، مار به عنوان یک گونه در طول قرن ها دستخوش تغییرات کمی شده است. به همین دلیل مارها یکی از قدیمی ترین حیوانات روی کره زمین در بخشی با کوسه ها و کروکودیل ها هستند. قدمت یک مار به اندازه کوه ها و تپه هاست. همزمان با دایناسورها زندگی می کردند و شاهد طلوع بشریت بوده اند. مار گذشته و تاریخ ماست.

افرادی که از جواهرات مار استفاده میکنند تمایل به تغییر ظاهر خود دارند. همانطور که گفته شد، آنها در مورد شخصیت و چیزهایی که مهم می دانند، ثبات قابل تحسینی از خود نشان می دهند.

گناه اصلی و وسوسه

در مسیحیت، مار نشان دهنده گناه و وسوسه اصلی است. مار حوا را وسوسه کرد تا میوه‌ی ممنوعه را بگیرد، و ما اینجا هستیم که در زمین مانند گناهکاران زندگی کنیم. بنابراین، اگر مار روی انگشت خود دارید، ممکن است نشان دهنده تمایل شما برای تسلیم شدن در برابر وسوسه و امتحان کردن تمام لذت هایی باشد که زندگی به شما ارائه می دهد. برعکس، با چنین جواهری ممکن است بگویید که می خواهید زندگی خود را از وسوسه ها و هر چیزی که شما را از رسیدن به اهدافتان منحرف می کند خلاص کنید. معنای خاص بستگی به نحوه باور شما نسبت به مار را دارد.

نماد ابدی

مار در بسیاری از فرهنگ های جهان بخش مهمی از سیستم های اعتقادی بوده است. برای مصریان باستان، مار نماد یک چرخه بی پایان و ابدی از زندگی،مرگ و تولد دوباره بود. نماد Ouroboros - یک مار که دم خود را می خورد - ابدیت را نشان می دهد.

فراعنه مصر از سرپوشی به نام اوری استفاده می کردند. شکل مار کبری با بدن و دمی که سر را احاطه کرده بود به عنوان نمادی از قدرت فرعون بود. به طور همزمان، مار حامی آنها شد. یک سر سر کبرای مشابه نیز از ویژگی های الهه وادجت بود.

بومیان آمریکا با مارهای زنگی به عنوان حیوانات مقدس رفتار می کنند. آنها معتقد بودند که مارها مسئول تغییر آب و هوا هستند. به ویژه، آنها می توانند باران و رعد و برق را فراخوانی کنند. بسیاری از فرهنگ های آفریقایی نیز معتقدند که مار حامی باران و طوفان است.

 

دانش و خرد

اگر تا به حال به بیمارستان یا سایر مراکز پزشکی رفته اید، ممکن است با نماد پزشکی، میله آسکلپیوس، آشنا باشید. به نظر می رسد عصایی است که توسط چند مار در هم پیچیده شده است. مارهای موجود در آن نشان دهنده شفا، تولد دوباره و دانش هستند. آسکلپیوس پسر کورونیس زن فانی و خدای آپولون بود. او به عنوان یک نیمه خدا از پزشکی و شفا حمایت می کرد. جالب اینجاست که اسکلپیوس دختری به نام هیگیا داشت. اگر این به نظر آشنا می رسد، به این دلیل است که کلمه "بهداشت یا (hygiene)" مشتق شده از نام دختر او است.

بنابراین، اگر به دنبال دانش، خرد و روشنگری هستید، اکسسوری های  مار به کارتان می آید.

تولد کیهان

اسطوره ها و افسانه های هر تمدن باستانی در مورد مارهایی صحبت می کنند که منشا زندگی را شاهد بوده اند. کیهان‌شناسی،مار را اقیانوسی ازلی می‌داند که همه چیز را در جهان به دنیا آورده است. در برخی از اسطوره ها، خزنده جهان را حفظ می کند و تکیه گاه آن می شود. یک مار پیچ خورده از یک تخم کیهانی مراقبت می کند که راز زندگی و تولد، طبیعت چرخه ای پدیده ها و قدرت پنهان است. موجوداتی که ویژگی‌های انسان و مار را با هم ترکیب می‌کنند، اجداد اسطوره‌ای ما محسوب می‌شوند و دارای خرد اولیه هستند. چنین موجوداتی در افسانه های هندی باستانی ناگاها یا اسطوره چینی فو-هسی دیده می شوند.

گردنبند ماری استیل طلایی شیک زنانه

نماد زمین و آب

با توجه به اینکه مارها در چاله ها و نه چندان دور از آب زندگی می کنند، همواره با عناصر زمین و آب همراه بوده اند. هر دو اصل زنانه را تجسم می کنند. افسانه های متعددی توصیف می کنند که چگونه مارها آب را جذب می کنند و خشکسالی را ارسال می کنند. باران‌ها و سیل‌های بزرگ به این دلیل اتفاق می‌افتند که یک قهرمان یک مار شیطانی را کشت.

گردنبند زنانه ماری طرح جواهر

نگهبانان گنج

مار یکی از بحث‌انگیزترین جانوران سمبلیک است؛ جانوری که با عمق ِ فرهنگ و تمدن بشر پیوند خورده است. تحقیقات زبان‌شناسی، اسطوره‌شناسی، مردم‌شناسی، تاریخی و غیره نشان‌دهنده این است که در دوران بسیار کهن در مناطق مختلف جهان مار به‌عنوان سمبل زاینده و میراننده و گاهی هر دو مورد احترام بوده است.

در داستان‌ها و افسانه‌های ایرانی، باورهای نادرستی درباره مار بیان شده است؛ این موجود گاه نگهبان گنج و صندوقچه‌های زر و سیم است و گاه نماد خطر و بلا. در روایاتی نماد فرد باخِرد و باهوش شناخته می‌‎شود و در حکایاتی دیگر نماد اهریمن و سمبل کینه‌توزی و دشمنی است.

 

منبع وب سایت ویکی




:: برچسب‌ها: نماد مار , مار نماد چیست , مار افعی , دستبند ماری , گردنبند ماری , زنجیر ماری ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: